Bestsellery
Zaproszenie ślubne "Minimal Black"
Zaproszenie ślubne "Minimal Black"
3,60 zł
szt.
Zaproszenie ślubne "Rustic"
Zaproszenie ślubne "Rustic"
5,30 zł
szt.
Zawieszka na butelkę "Rustic"
Zawieszka na butelkę "Rustic"
1,90 zł
szt.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Jak wybrać datę potwierdzenia przybycia przez Waszych Gości? 0
Jak wybrać datę potwierdzenia przybycia przez Waszych Gości?

Terminy dawno zarezerwowane, lista Gości zamknięta, zaproszenia już wybrane, chcecie zrobić zamówienie, żeby powoli móc zapraszać wszystkich na Wasz Wielki Dzień. I nagle zorientowaliście się, że nie wiecie jaką wpisać datę potwierdzenia przybycia przez Gości. Jak ugryźć ten temat, żeby określić optymalny termin? Jest kilka aspektów, które na pewno trzeba wziąć pod uwagę przy określaniu tej daty. Nie wszystkie zapewne będą Was dotyczyć, ale warto się z nimi zapoznać, żeby wiedzieć na co się ewentualnie przygotować.

 

Co należy brać pod uwagę przy określeniu daty potwierdzenia przez Gości?

 

1. Termin podania ostatecznej liczby Gości

Na pewno Manager Waszej sali weselnej podał Wam termin, do którego musicie potwierdzić ostateczną liczbę osób na Waszym przyjęciu. (Jeżeli jakimś cudem nie wiecie ile macie na to czasu to skontaktujcie się z nim jak najszybciej, żeby uniknąć robienia tego z dnia na dzień!) Obsługa sali musi mieć czas się odpowiednio przygotować do Waszego wesela, a do tego niezbędna jest informacja ile osób spodziewacie się gościć. Weźcie pod uwagę, że jeżeli skontaktujecie się z nimi po ustalonym terminie, możecie zostać obciążeni pokryciem kosztów za prognozowaną ilość Gości, jeżeli poczynią już jakieś przygotowania. Dlatego warto przygotować się na czas i odpowiednio wcześniej mieć zamkniętą listę. 

 

2. Czas na zakup alkoholu

Alkohol najlepiej zakupić już po ustaleniu ostatecznej listy obecności. W końcu czasami zdarza się, że dosyć sporo osób jest zmuszonych odmówić, więc nie ma sensu tego robić wcześniej, gdyż może to skutkować dużą ilością nadprogramowego alkoholu. Znaleźć ofertę i porozumieć się wstępnie ze sprzedawcą możecie oczywiście dużo wcześniej. Jednak czas na zakup i odbiór trunków powinniście przewidzieć w harmonogramie już po dacie potwierdzenia obecności.

 

3. Czas na wykonanie pozostałych elementów papeterii

Gdy poznacie już ostateczną listę Gości na Waszym przyjęciu czeka Was jeszcze zapewne skompletowanie dodatków takich jak papeteria. Winietki, zawieszki, rozkłady stołów czy numery na stół – to wszystko zamawia się już wiedząc na pewno ile osób będziecie gościć. Weźcie pod uwagę, że nie tylko na wykonanie tych elementów potrzebny jest czas. Musicie mieć dłuższą chwilę, aby usiąść i rozplanować rozsadzenie Gości, a to często jest nie lada wyzwanie!

 

4. Czas na przygotowanie upominków

Jeżeli zdecydujecie się na podziękowanie przybyłym osobom w formie drobnych upominków to musicie przeznaczyć czas także na ich ewentualne przygotowanie lub zakup.

 

5. Czas na ewentualne opóźnienia

Podczas mojej pracy chyba jeszcze nigdy nie spotkałam się z Parą Młodą, której wszyscy Goście potwierdziliby swoją obecność w terminie. Dlatego koniecznie przewidźcie sobie te kilka dni na ewentualny poślizg zapominalskich osób, bo uwierzcie mi na słowo, może ich być dużo więcej niż zakładacie. I tutaj też przy okazji chciałabym przekazać taką praktyczną uwagę – nie krępujcie się dzwonić do osób, które nie dały Wam informacji zwrotnej czy się pojawią czy nie. Oczywiście, warto poczekać tak 3-5 dni przed wykonaniem telefonu. Jednak po tym czasie możecie śmiało zakładać, że ktoś zapomniał na dobre i jeśli się z nim nie skontaktujecie to w ogóle odpowiedzi do dnia wesela nie dostaniecie 😊

 

Sądzę, że udało mi się wymienić większość rzeczy, na które powinniście zwrócić uwagę przy wybieraniu najbardziej optymalnej daty potwierdzenia przybycia 😊 Teraz zastanówcie się, co dotyczy Was, na co potrzebujecie najwięcej czasu i określcie najlepszą datę dla Was 😊

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl